• Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
  • Grey Pinterest Icon
  • Grey Instagram Icon

Copyright © 2012 by ARIA PURA

Márkastratégia és márkaidentitás az illat segítségével

Hozzon létre erős márkaidentitást és építse ezáltal a márka ismertségét és egyediségét

Marketingkutatások

Az üzlethelyiség, étterem, bank vagy bár illatosítása pénzügyileg nem megterhelő és hatékony módja annak, hogyan keltsük fel az ügyfelek figyelmét, ezzel felejthetetlen élményt nyújtva nekik, mindez pedig növeli a márkaismertséget az ügyfelek körében, valamint a márkahűségüket is.

 

Mivel az érzelmek és az emlékek össze vannak kapcsolva, az ügyféllel való érzelmi kötelék létrehozása szintén aktiválja az Ön márkájával kapcsolatos emlékeket, különösen, ha az ügyfélnek jó tapasztalatai voltak az Ön üzletében. Mindez jelentősen növelheti a márkaismertséget és a márkahűséget.

 

Az illatosítás segít a márka pozícióján és fejlődésében azzal, hogy márkaimidzset hoz létre, valamint növeli az ügyfelektől érkező pozitív visszajelzést és a márkahűséget. Számos, márkát létrehozó cég számára mindez hihetetlenül hasznos, ugyanakkor ez a márka felismerésére ösztönzi a felhasználót, így hosszan tartó és felejthetetlen nyomot hagy az ügyfélben.

 

Az illatosítás a márka üzleti stratégiájának kulcsfontosságú része kellene legyen a márka fejlődését tekintve, hiszen az imidzs részeként az illatosítás kihasználása fokozottan hatással van a szaglóérzékre, amely gyakran elhanyagolt tényező.

Amennyiben ötleteket keres az Ön márkája számára, tudnia kell, hogy az illat használata látványosan hat a márka elismertségére.

Hosszú távú memória

Mivel az ügyfelek jobban figyelnek az illatosított térben, több figyelmet szentelnek annak, hol tartózkodnak éppen. Ez pedig a márka ismertségének növeléséhez vezet.

 

Egy átfogó tanulmány kimutatta, hogy a férfiak 80%-a és a nők 90%-a kapcsol össze bizonyos illatokat emlékekkel és tapasztalatokkal. Ennek az illatnak csupán egy apró nyoma is felkeltheti ezt az asszociációt és pozitív érzést hozhat létre.

 

Az üzletekben, autószalonokban vagy hotelekben áradó kellemes illat így létrehozhatja a márkaismertséget és emeli a márka rangját. Mindez hozzájárulhat a márka elismertségéhez is.

Az illatos logóval ellátott márka 65%-os valószínűséggel idézi fel az ügyfélben a márkát egy év után, míg az a márka, amely nem rendelkezik illatos logóval, 50%-os eséllyel feledésbe merül az első 3 hónapban.